Loading…

英語ネイティブ脳みそ

Posted by AshizuriArt on 02.2019 教育・Education
白川寧々・「英語ネイティブ脳みそのつくりかた」
Shirakawa Ning : "How to build a 'native English mind' "


高知の山々に囲まれている土佐町でのトークイベント
A talk amid the mountains of Kochi, in Tosa-Cho


白川寧々・英語ネイティブ脳みそのつくりかたin 高知
NPO「SOMA」主催のイベント
代表理事の瀬戸昌宣氏がここで最初の挨拶しています。
Hosted by the NPO "SOMA",
run by Seto Masanori, seen here introducing the event.

白川寧々・英語ネイティブ脳みそのつくりかたin 高知
中国はハルピン生まれ、日本育ち。独学で英語を学び、
日本の女子高校から米デューク大学に進学しました。
白川さんがすぐに指摘したのは、気付いてなくても
皆は「グローバル住人」ということです。
Born in Harbin, brought up in Japan she she taught herself English,
graduated from a Japanese high school for girls
and went on to Duke University in the USA.
Ning was quick to point out, we are all global citizens,
even if we are not aware of it.

白川寧々・英語ネイティブ脳みそのつくりかたin 高知
日本の若者は特別!
他人のため・社会のために役に立ちたい気持ちを持っています。
Japanese youth are special!
They have a strong desire to serve others and benefit society.

白川寧々・英語ネイティブ脳みそのつくりかたin 高知
トークの後、質疑応答の時間。
Question and answer session after the talk.
~~~~~~~~~~~~

白川さんのトークの内容が示唆に富み、提起された問題を聴衆が
考えている姿も良かったです。
I enjoyed listening to her talk
and to see the audience thinking about the issues raised.

教育というのは皆が積極的に絡むべきだと思います。
先生・親・子どだけではなく、皆。
生きている間自分について・世界について学び続けるべきでしょう。
Education is something we all need to be actively involved in.
Of course teachers, parents and children but everyone else too.
As long as we are alive, we should seek to learn more
about the world around us and ourselves too.

グローバル教育の視点から私たち皆は世界の住人です。
私は皆がグローバル社会に自主的な役割があると思います。
(財政豊かで,勢力が強い者だけではなく!)
英語力は結局その責任を果たすための道具です。
From a "Global Education" point of view we are all citizens of the world.
I believe that we all have active roles to play, not just the rich and powerful!
English language ability is a vital tool necessary to fulfill that responsibility.
~~~~~~~~~

白川寧々(Facebook)
NPO SOMA (Website)

スポンサーサイト



previous / 過去の投稿

Ashizuri Art

高知拠点から 四国&日本のありよう:  写真と文

AshizuriArt

Author:AshizuriArt


ようこそ!


Based in Kochi, photos and words about Shikoku & the Japanese condition in general

検索フォーム

QRコード

QR

火山・地震モニタ-